Spojovatelka Úmob Ostrava-Jih: 599 444 444 info@ostrava-jih.info

„Byla to pro mě jediná správná volba,“ vysvětluje zpěvák, proč si ke spolupráci vybral právě ostravské filharmoniky. Jeho důvody pro takovou spolupráci tkví v dávnější minulosti, mají profesní i soukromý ráz.

„K Ostravě máme rodinnou vazbu, protože moje maminka pochází z pěti sester – dvakrát dvojčata a ta nejstarší, sólová, Ilena Flaková zpívala po celou svou kariéru první milovnici v ostravské operetě. V ní jsme našli v Ostravě pevný středobod,“ líčí Ledecký, pro nějž je Ostrava zásadní i z profesního hlediska.

Janek Ledecký

Český zpěvák, kytarista a skladatel se narodil 27. července 1962 v Praze. Patří mezi naše nejznámější hudební interprety.

Zpočátku zaujal jako frontman rockové kapely Žentour, od roku 1992 se vydal na sólovou dráhu. Svá první alba nahrával v Ostravě, ve studiu Citron. Jedná se o úspěšné tituly Sliby se maj plnit o Vánocích, Mít kliku, Na chvíli měj rád a Ikaros. Jeho alba obdržela řadu cen, jsou to zlaté a platinové desky.

Proslavil se také jako autor muzikálů, zvláště Hamlet obletěl celý svět. Letos vyjel Janek Ledecký na symfonické turné, které zahájil 18. září v Ostravě v Multifunkční aule Gong společně s Janáčkovou filharmonií Ostrava.

„Natočil jsem tu čtyři alba a po letech ještě hudbu k muzikálu Galileo. Každé z těch čtyř alb bylo úplně jiné a v odlišné sestavě, jedním z nich bylo Sliby se maj plnit o Vánocích.“

A byla to rovněž Ostrava, která jej nasměrovala od písničkových hitů k vážnější hudební výpovědi. „Seběhlo se to s Martinem Kumžákem, který produkoval album Mít kliku. Když jsme jej míchali ve studiu Citron u Radima Pařízka v létě roku 1997, seděli jsme venku na zahradě, kde překvapivě ještě kvetly stromy. Martin přinesl v podpaží Shakespearovy tragédie a nastoupil s tím, že po tolika sólových deskách by bylo dobré přijít s něčím opravdickým a seriózním,“ vzpomínal zpěvák.

V Ostravě bylo lepší soustředění na nahrávání

„Je pravda, že všechny mé sólové desky byly zlaté a platinové, každý rok s jinou sestavou a fungovalo to. Přesně to jsem chtěl celý život dělat, ale Martin Kumžák mě přesvědčil. Zásadní výhybka v mém životě byla přehozena přesně tady,“ popisuje Janek Ledecký zrod legendárního muzikálu Hamlet.

Během dvou hodin si přinesený svazek prolistoval. Jednalo se o vydání v překladu E. A. Saudka. „Řekl jsem si, proč by ne. Neměl jsem ale žádné know-how a tak nastal dobrý důvod odletět z Ostravy do New Yorku. Tam jsme na Broadwayi za čtrnáct dnů viděli asi dvanáct různých divadel, abych si udělal představu o tom, jak se vyprávějí příběhy s použitím hudby. Netušil jsem, že za rok a půl vznikne muzikál Hamlet, který se proslaví nejen u nás a na Slovensku, ale také v Koreji nebo Japonsku.“

Zdroj: iDNES.cz

Pin It on Pinterest